петък, 13 ноември 2015 г.

Историята на запалките Zippo


 Запалка Zippo - истерия връхлетяла целият свят. 

запалки Zippo
Zippo

Първо, продайте стока само на част от населението. Второ, "лепнете"
доживотна гаранция. Накрая, след като сте сигурни, че няма друг такъв бизнес, давайте напред и основете вашата компания в разгара на "Голямата депресия". И ето ги на... те са все още тук 83 години по-късно, а марката Zippo продължава да процъфтява. Защо? Е, има редица причини - решителен основател, някои умни рекламни похвати... нещото, което не трябва да се пренебрегва е колекционерството, към което Zippo подтиква многобройните си фенове съзнателно или не.

Около 30% от продажбите Zippo са за колекционери, според Патрик Гранди, Corporate Media и Communications Manager на компанията. Но това е една цифра, която не се появява за една нощ. Колекционерската история на  Zippo наистина започнала през 1939 г. - почти десетилетие, след като компанията е основана. В началото на Втората световна война, Zippo престанали да произвеждат потребителски модели на тяхното ветроустойчива запалка и се концентрира върху снабдяването на армията. Изисквал се бронз за военната техника, но запалките били изработвани от стомана и ги покривали с черна боя, за да не корозират на бойното поле. Този специален модел бил известен като "Black Crackle". Това е моделът, от който в започнала колекционерската истерия.

запалка Zippo Black Crackle
Black Crackle Zippo Lighter
За да затвърди лоялността на своите почитатели, Zippo произвеждали лимитирани версии на джобните запалки. Дори са изработвали запалки направени за всяка Меркурий и Аполо мисия. Имало и модел Desert Camo направен за двете мисии Desert Storm и операция Desert Shield. Имало увити в кожа версии, обикновени месингови такива, както и специални модели, направени в деня, в който Zippo изработили своята 500-милионна запалка (5 юни, 2012). Всички с колекционерска стойност.

Запалка Zippo
Zippo 500-милионната запалка
Zippo ловците са на лов и за просто стари запалки. Всяка Zippo запалка има дата, система, използвана за контрол на качеството, която позволява на колекционерите да виждат, когато е била произведена запалка. Кодът, който е щампован на дъното на всяка Zippo, показва годината и месеца на изработка.
Също така, поставен на дъното на всяка запалка Zippo е градът, в който тя е направена-Bradford, PA. Но не винаги. Имало един период, когато Zippo управлява фабрика в Канада и запалки, които са произведени в тази фабрика са били щамповани с "Ниагара Фолс, Онтарио," на мястото на "Брадфорд, Пенсилвания.

Днес дизайнерския център Zippo измисля 30 нови творения всяка година. Някои от тях са предназначени да имат колекционерска стойност, а останалите ще се продават на по-широка аудитория. Компанията дори отнема един ден от годината, за да произведе няколко златни версии - 18K, които са ръчно полирани и с цена над $ 10 000 всяка. Перфектени за Бонд злодеи и колектори с пари в брой.

Zippo
Колекционерси запалки  Zippo
Има един въпрос, който остава: Не можаха ли и други компании да направят същото? Е, те могат да се опитат, и много са го прави, но марката разчита на дългогодишната си история и на многото си известни фенове. Джон Уейн има Zippo запалки с "Откраднато от Джон Уейн" върху тях, защото му винаги му ги крадат. Дон Дрейпър и компания запалват своите Lucky Strike със Zippo запалки до снимачната площадка на Mad Men. Франк Синатра е бил погребан с едина.

Няма коментари:

Публикуване на коментар