вторник, 13 октомври 2015 г.

Как да медитираме.

Медитацията и как правилно да медитираме.

Как да медитираме
#Медитация
Много от хората са
скептично настроени към тази дейност. А тук в България това важи с още по-голяма сила. Сигурен съм, че доста голяма част от медитиращите, доста пъти са се възпирали от това да коментират с разни хора, по един или друг въпрос, че практикуват медитация. Всички знаят реакцията на по-голямата част от обществото, и че за тях това са пълни врели-некипели. Може би, ако повечето хора се бяха позаинтересували поне малко за какво става дума и бяха прочели 1-2 книжки на тази тема, една значителна част от тях биха си променили мнението.

И така... Какво е медитацията ? 

Това е начин да трансформираш съзнанието си. Това е техника за усъвършенстване и развиване на концентрация, яснота, емоционална позитивност, разбиране на истинската природа на нещата, спокойствие, ако щете извисеност.
Кой не иска да бъде по-позитивен ? Кой не иска да бъде по-прозорлив ? Кой не иска да има по-спокоен живот ?

Днес ще опиша най-простичкият и лесен начин. Това което трябва да си набавите е 20 свободни минутки, тихо и удобно място, където да проведете заниманието на спокойствие.
Не е много нали ? :)
Настанете се удобно, с изправен гръб, разхлабете всякакви колани, обувки и части от облеклото създаващи дискомфорт. Настанете се удобно. Дори не е нужно да скръствате краката си в поза лотос. Просто поставете ръцете върху бедрата, си с дланите нагоре и се отпуснете. Идеалната поза за медитация е тази, при която можем да седим в продължение на целия сеанс, без да се налага да движим излишно тялото.

Затворете очи и наблюдавайте естественото дишане на тялото си, без да се опитвате да го регулирате. Просто усетете самият процес. Усетете как въздухът влиза и излиза през носа ви.
Правете това през целите 20 минути. Не звучи трудно нали ? :)

Това само 20 минутки на ден, които е необходимо да отделите от скъпоценното си време.
Имайте в предвид, че за да има ефект този процес трябва да се превърне в рутина. Затова е важно да си го поставите за цел. Трябва да се извършва всеки ден.

Имайте предвид, че по време на тези 20 минути в главата ви ще се опитват да нахлуват всякакви мисли и доста от тях ще се опитат да отнемат вниманието ви от същината на процеса. Опитайте се да не им обръщате внимание и да не мислите за тях. Върнете се обратно към фокуса върху дишането без да мислите за излишни неща. Това са 20-те минути от деня, в които трябва да правите НИЩО.

Няма коментари:

Публикуване на коментар